Тести « Другорядні члени речення»
1. Установіть відповідність
між словом та його характеристикою:
А підмет 1 Прохолодним ранком пролітали над поля-
Б означення ми журавлі.
В обставина 2 Прохолодним ранком пролітали над поля-
Г присудок ми журавлі.
3 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
4 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
5 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
А підмет 1 Прохолодним ранком пролітали над поля-
Б означення ми журавлі.
В обставина 2 Прохолодним ранком пролітали над поля-
Г присудок ми журавлі.
3 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
4 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
5 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
2. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
А додаток 1 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
Б означення 2 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
В обставина 3 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
Г присудок 4 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
5 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
3. Укажіть відповідність між обставиною та способом її
вираження.
А обставина виражена прислівником
Б обставина виражена відмінковою
формою іменника з прийменником
В обставина виражена
дієприслівником
Г обставина виражена інфінітивом
1 Вгамувавшись, лось лизнув припорошену снігом землю.
2 Я прийшов
виконати княжу волю.
3 Попливла б я на схід сонця.
4 Править хтось малим човенцем, стиха весла підіймає.
5 Вони їхали
царством весни.
4. Установіть відповідність між виділеним
словом та членом речення.
А Я прийшов напитися водиці.
Б Звичай посівати на Василя дуже
поширений на Україні.
В Нам наказали поприбирати у класі.
Г Творити – це найбільше щастя для
митця.
1 Підмет
2 Присудок
3 Додаток
4 Означення
5 Обставина
5. Установіть відповідність між видом обставини та виділеним словом.
А Обставина часу
Б Обставина міри й ступеня
В Обставина місця
Г Обставина мети
1 Пісня в серці у мене бриніла.
2 Наперекір вогню й залізу ми наступаєм
на село.
3 Кілька хвилин наступає мовчанка.
4 Бурлаки завернули в яр на відпочинок.
5 Сповнилось серце ущерть.
6. Установіть відповідність
між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.
А. Віхола землю
взяла у свої обійми.
1. Додаток.
Б. І тільки старенький дуб не зрадів віхолі. 2. Обставина.
В. На снігу видно заячі
сліди. 3.
Присудок.
Г. Холод душі - це
вічний сніг у серці.
4. Означення
5. Підмет.
7.
Установіть відповідність між словом та його синтаксичною роллю:
а)
підмет;
1.Вранішнє сонце
яскраво освітило небо.
б)
означення; 2.Вранішнє сонце яскраво освітило небо.
в)
обставина;
3.Вранішнє
сонце яскраво освітило небо.
г) присудок.
4.
Вранішнє сонце яскраво освітило небо.
5.Вранішнє
сонце яскраво освітило небо.
8.
Установіть відповідність між словом та його синтаксичною роллю:
а)
підмет;
1.Пишний сад
задоволено ряснів плодами.
б)
означення;
2.Пишний сад задоволено ряснів плодами.
в)
обставина;
3.Пишний
сад задоволено ряснів плодами.
г)
присудок.
4.Пишний сад задоволено ряснів плодами.
5.Пишний сад задоволено ряснів плодами.
9.
Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.
1 обставина
2 означення
3 додаток
|
А Усе тіло зробилося легким, пружним, нестримним. (О. Гончар)
Б Тиша і холод
обіймають його.
(М. Коцюбинський)
В Теплохід пішов по
Дніпру вниз. (В. Винниченко)
Г Розквітає калина і
стає гарною, як дівчина у
весільному вбранні. (Із журналу)
|
10.
Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.
1 додаток
2 означення
3 обставина
|
А Український степ чарівний і величний. (І. Цюпа)
Б Ми готувалися
переходити лінію фронту.
(О. Гончар)
В Синіли плавні за Дніпром. (О. Гончар)
Г Андрійко був повновидий, ясноокий, кучерявий.
(Марко Вовчок)
|
11. Установіть відповідність між членами речення та виділеними словами.
1 підмет
|
А Гідність – це мудра влада тримати себе в
руках.
|
2 означення
|
Б Зійшов над хатою місяць уповні.
|
3 додаток
|
В Не співати пісень виходили в поле селяни.
|
4 обставина
|
Г Опівночі айстри в саду розцвіли.
|
Д Визволені не можуть забути своїх визволителів.
|
12. Установіть відповідність між реченням і
відокремленим членом, яким воно ускладнено:
1) відокремлене непоширене означення;
2)
поширене відокремлене означення ;
3)
відокремлена прикладка;
4)
уточнююча обставина
А) Там, у полі, синіють васильки і червоніють маки.
Б) Море, тихе, сонне, розніжене, ліниво похлюпує об
камінь хвилями (Ю. Збанацький).
В) Та невже ж
та Україна — сей квітучий рай веселий, се важке, криваве пекло — ще для місця.
мене не чуже? (І. Франко).
Г) Море — частина океану, відділена від нього
островами і півостровами.
13.
Установити відповідність між виділеними в реченнях обставинами та їх видами.
А У суботу ввечері молодиці й
дівчата йдуть збирати чебрець
(І. Сенченко).
Б Спали спокійно містечка і села (О. Васильківський).
В За хмарами стояло сонце
(О. Васильківський).
Г Дівчата-полонянки жили тут не дуже давно (О. Васильківський).
Д Під час навчання в гімназії через конфлікт з керівництвом Михайла
Драгоманова мало не виключили зі складу учнів (Т. Бордуляк).
Е Весною пінгвіни повертаються на берег континенту в один і той же
самий час (С. Косар).
|
1
Обставина способу дії.
2 Обставина міри й ступеня дії.
3 Обставина мети.
4 Обставина місця.
5 Обставина часу.
6 Обставина причини.
|
14.
Установити відповідність між виділеними в реченнях другорядними членами та
видами їх.
А Кожен народ по-своєму заселяв небо (М. Славинський).
Б Зірки групуються в химерні фігури (М. Славинський).
В Повітря пахло густим духом землі (Є. Гречанюк).
Г Ландшафт острова дивовижний (О. Воропай).
Д Біля берегів море скаламучене, зелено-руде (Б. Тимошенко).
Е Вулкани і потоки лави виявлені міжпланетними
автоматичними станціями на юпітеріанському
супутнику Іс (К. Сар’янов).
|
1
Узгоджене означення.
2 Неузгоджене означення.
3 Прямий додаток.
4 Непрямий додаток.
5 Обставина.
|
15.
Установити відповідність між виділеними в реченнях обставинами та їх видами.
А Скрутно доводиться зимою Романові (С. Васильченко).
Б Митько поволі пішов з подвір’я (М. Красуцький).
В Населення княжої та гетьманської
України широко користувалося
дорогоцінним матеріалом для свого одягу (О. Воропай).
Г Над хатою зійшла вечірня зоря (С. Васильченко).
Д У голові від хвилювання пульсувала одна тільки думка
(Ю. Мушкетик).
Е Мені так легко на душі
(М. Хвильовий). |
1
Обставина способу дії.
2 Обставина міри й ступеня дії.
3 Обставина місця.
4 Обставина часу.
5 Обставина причини.
|
16.
Установити відповідність між виділеними в реченнях другорядними членами та
видами їх.
А Конопля була запозичена нашими
предками від іранців (О. Воропай).
Б Овеча вовна та вовняні тканини
згадуються в літературних пам’ятках
уже з ІХ століття
(О. Воропай).
В Над хатою зійшла вечірня зоря (С. Васильченко).
Г У кінці ХVІІІ століття населення
України збідніло (О. Воропай).
Д З давніх-давен в Україні
величальним словом і магічною дією створювали образ багатства (Р. Кобальчинська).
Е На Масницю в селах України майже
кожного вечора збиралися вечорниці
(Р. Кобальчинська).
|
1
Узгоджене означення.
2 Неузгоджене означення.
3 Прямий додаток.
4 Непрямий додаток.
5 Обставина.
|
Відповіді
1.А)5 8.А) 4 13.А) 3
Б) 1 Б) 1 Б) 1
В) 3 В) 5 В) 4
Г) 4 Г) 2 Г) 2
Д)6
2.А)1 9. 1 В Е)5
Б)3 2 А
В)2 3 Б 14.А3
Г)4 Б1
10. 1 Б В2
3.А)5 2 А Г-
Б) 3 3 В Д 5
В) 1 Е4
Г) 2 11. 1 Д
2 Б 15.А)4
4.А)5 3 В Б) 1
Б)4 4 Г В) 2
В)3 Г) 3
Г)1 12. 1 Б Д) 5
2 Г
5.А) 3 3 В 16.А) 4
Б) 5 4 А Б) 1
В) 1 В) 5
Г) 4 Г) 2
Д)3
6.А)5 Е)-
Б)1
В)2
Г)3
7.А) 2
Б) 1
В) 5
Г)3
Немає коментарів:
Дописати коментар