Тести  « Другорядні члени речення»

1.  Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
А підмет                 1   Прохолодним ранком пролітали над поля-
Б означення               ми журавлі.
В обставина           2  Прохолодним ранком пролітали над поля-
Г  присудок                ми журавлі.
                               3   Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
                               4   Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
                               5   Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.

2.  Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
А додаток              1   Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
Б означення          2 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
В обставина          3 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
Г   присудок          4 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
                               5 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.

3. Укажіть відповідність між обставиною та способом її вираження.

А обставина виражена прислівником
Б обставина виражена відмінковою формою іменника з прийменником
В обставина виражена дієприслівником
Г обставина виражена інфінітивом

1 Вгамувавшись, лось лизнув припорошену снігом землю.
2 Я прийшов виконати княжу волю.
3 Попливла б я на схід сонця.
4 Править хтось малим човенцем, стиха весла підіймає.
5 Вони їхали царством весни.

   4. Установіть відповідність між виділеним словом та членом речення.
А Я прийшов напитися водиці.
Б Звичай посівати на Василя дуже поширений на Україні.
В Нам наказали поприбирати у класі.
Г Творити – це найбільше щастя для митця.
1 Підмет
2 Присудок
3 Додаток
4 Означення
5 Обставина
   5. Установіть відповідність між видом обставини та виділеним словом.
А Обставина часу
Б Обставина міри й ступеня
В Обставина місця
Г Обставина мети
1 Пісня в серці у мене бриніла.
2 Наперекір вогню й залізу ми наступаєм на село.
3 Кілька хвилин наступає мовчанка.
4 Бурлаки завернули в яр на відпочинок.
5 Сповнилось серце ущерть.
6.  Установіть відповідність між виділе­ними словами в реченнях та їх синтаксични­ми функціями.
А. Віхола  землю  взяла  у свої  обійми.                                      1. Додаток.
Б. І тільки старенький дуб не   зрадів віхолі.                             2. Обставина.
В. На снігу видно заячі сліди.                                                       3. Присудок.
Г. Холод душі - це вічний сніг у серці.                                             4. Означення
                                                                                              5. Підмет.

7.  Установіть відповідність між словом та його синтаксичною роллю: 
а) підмет;                                        1.Вранішнє сонце яскраво освітило небо.
б) означення;                                  2.Вранішнє сонце яскраво освітило небо.
в) обставина;                                  3.Вранішнє сонце яскраво освітило небо.
г) присудок.                                    4. Вранішнє сонце яскраво освітило небо.
                                                         5.Вранішнє сонце яскраво освітило небо.

8.  Установіть відповідність між словом та його синтаксичною роллю: 
а) підмет;                                        1.Пишний сад задоволено ряснів плодами.
б) означення;                                 2.Пишний сад задоволено  ряснів плодами.
в) обставина;                                 3.Пишний сад задоволено ряснів плодами.
г)  присудок.                                  4.Пишний сад задоволено ряснів плодами.
                                                        5.Пишний сад задоволено ряснів плодами.
9.   Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.
1    обставина
2    означення
3    додаток
А   Усе тіло зробилося легким, пружним, нестримним. (О. Гончар)
Б   Тиша і холод обіймають його. (М. Коцюбинський)
В   Теплохід пішов по Дніпру вниз. (В. Винниченко)
Г   Розквітає калина і стає гарною, як дівчина у весільному вбранні. (Із журналу)
10.   Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.
1    додаток
2    означення
3    обставина
А   Український степ чарівний і величний. (І. Цюпа)
Б   Ми готувалися переходити лінію фронту. (О. Гончар)
В   Синіли плавні за Дніпром. (О. Гончар)
Г   Андрійко був повновидий, ясноокий, кучерявий. (Марко Вовчок)
11Установіть відповідність між членами речення та виділеними словами.
1 підмет
А Гідність – це мудра влада тримати себе в руках.
2 означення
Б Зійшов над хатою місяць уповні.
3 додаток
В Не співати пісень виходили в поле селяни.
4 обставина
Г Опівночі айстри в саду розцвіли.

Д Визволені не можуть забути своїх визволителів.

12. Установіть відповідність між реченням і відокремленим членом, яким воно ускладнено:
1) відокремлене непоширене означення;    
 2) поширене відокремлене означення ;
 3) відокремлена прикладка;       
 4) уточнююча обставина
      
А) Там, у полі, синіють васильки і червоніють маки.
Б) Море, тихе, сонне, розніжене, ліниво похлюпує об камінь хвилями (Ю. Збанацький).
 В) Та невже ж та Україна — сей квітучий рай веселий, се важке, криваве пекло — ще для місця. мене не чуже? (І. Франко).  
Г) Море — частина океану, відділена від нього островами і півостровами.
13. Установити відповідність між виділеними в реченнях обставинами та їх видами.
А У суботу ввечері молодиці й дівчата йдуть збирати чебрець
(І. Сенченко).
Б Спали спокійно містечка і села (О. Васильківський).
В За хмарами стояло сонце
(О. Васильківський).
Г Дівчата-полонянки жили тут не дуже давно (О. Васильківський).
Д Під час навчання в гімназії через конфлікт з керівництвом Михайла Драгоманова мало не виключили зі складу учнів (Т. Бордуляк).
Е Весною пінгвіни повертаються на берег континенту в один і той же самий час (С. Косар).
1 Обставина способу дії.
2 Обставина міри й ступеня дії.
3 Обставина мети.
4 Обставина місця.
5 Обставина часу.
6 Обставина причини.


14. Установити відповідність між виділеними в реченнях другорядними членами та видами їх.
А Кожен народ по-своєму заселяв небо (М. Славинський).
Б Зірки групуються в химерні фігури (М. Славинський).
В Повітря пахло густим духом землі (Є. Гречанюк).
Г Ландшафт острова дивовижний (О. Воропай).
Д Біля берегів море скаламучене, зелено-руде (Б. Тимошенко).
Е Вулкани і потоки лави виявлені міжпланетними автоматичними станціями на юпітеріанському супутнику Іс (К. Сар’янов).
1 Узгоджене означення.
2 Неузгоджене означення.
3 Прямий додаток.
4 Непрямий додаток.
5 Обставина.


15. Установити відповідність між виділеними в реченнях обставинами та їх видами.

А Скрутно доводиться зимою Романові (С. Васильченко).
Б Митько поволі пішов з подвір’я (М. Красуцький).
В Населення княжої та гетьманської України широко користувалося дорогоцінним матеріалом для свого одягу (О. Воропай).
Г Над хатою зійшла вечірня зоря (С. Васильченко).
Д У голові від хвилювання пульсувала одна тільки думка
(Ю. Мушкетик).
Е Мені так легко на душі
(М. Хвильовий).
1 Обставина способу дії.
2 Обставина міри й ступеня дії.
3 Обставина місця.
4 Обставина часу.
5 Обставина причини.


16. Установити відповідність між виділеними в реченнях другорядними членами та видами їх.
А Конопля була запозичена нашими предками від іранців (О. Воропай).
Б Овеча вовна та вовняні тканини згадуються в літературних пам’ятках уже з ІХ століття
(О. Воропай).
В Над хатою зійшла вечірня зоря (С. Васильченко).
Г У кінці ХVІІІ століття населення України збідніло (О. Воропай).
Д З давніх-давен в Україні величальним словом і магічною дією створювали образ багатства (Р. Кобальчинська).
Е На Масницю в селах України майже кожного вечора збиралися вечорниці (Р. Кобальчинська).
1 Узгоджене означення.
2 Неузгоджене означення.
3 Прямий додаток.
4 Непрямий додаток.
5 Обставина.










                                             Відповіді
                                                                                                            
 1.А)5       8.А) 4       13.А) 3         
    Б) 1          Б) 1             Б) 1            
    В) 3          В) 5            В) 4
    Г) 4          Г)  2            Г) 2
                                        Д)6
 2.А)1       9. 1 В             Е)5
    Б)3            2 А    
    В)2            3 Б        14.А3
    Г)4                                Б1                                               
                10. 1 Б              В2
 3.А)5             2 А                   Г-          
    Б) 3            3 В             Д 5            
    В) 1                               Е4
    Г) 2      11. 1 Д                                   
                       2 Б       15.А)4
 4.А)5             3 В            Б) 1            
    Б)4             4 Г             В) 2                 
    В)3                               Г) 3            
    Г)1       12. 1 Б             Д) 5                
                       2 Г                                          
 5.А) 3            3 В      16.А) 4                                                    
    Б) 5            4 А             Б) 1                                                   
    В) 1                              В) 5                                
    Г) 4                              Г) 2                   
                                         Д)3              
 6.А)5                               Е)-                                              
    Б)1                                          
    В)2                                               
    Г)3                           

 7.А) 2                                 
    Б) 1                          
    В) 5                             
    Г)3                                   




Немає коментарів:

Дописати коментар